Handelsbetingelser hos Dajlig I/S

 

14 dages returret og ombytning

Dajlig.dk tilbyder 14 dages returet på varer. Returretten gælder fra den dag du modtager varen.
Vil du gøre brug af returretten, skal du skrive til retur@dajlig.dk og angive:
- Ordre nummer
- Hvilke(n) varer du ønsker at returnere

Herefter vil vi sende dig en returlabel, og når vi har modtaget og tjekket varen vil dit beløb blive refunderet.

Ønsker du at ombytte en vare til en anden følger du blot proceduren for 14 dages returretten og lægger en ny ordre på det du gerne vil ombytte til.

Når vi refunderer kan der gå et par dage før du har pengene på kontoen.
Vær opmærksom på at varen ikke må være brugt eller på anden måde have mistet værdi jævnfør vores handelsbetingelser når du returnerer. I så fald vil du kun være berettiget til en delvis eller slet ingen refundering

Defekt vare?

Er der tale om en reklamation eller en defekt vare skal du sende en mail til retur@dajlig.dk og angive ordre nummer og hvilken vare der er tale om. Du skal også vedlægge 1-3 billeder hvor man tydeligt kan se hvad det er der er defekt.
Herefter tager vi stilling til om vi skal have varen retur, om der skal sendes en ny vare eller du skal have refunderet dine penge.
En defekt vare skal rapporteres senest 14 dage efter modtagelsen, da returretten ellers bortfalder jævnfør vores handelsbetingelser

Frafald af reklamationsret ved forkert brug

Al reklamationsret frafalder ved forkert eller uhensigtsmæssig brug af varen, eller hvis man vælger at gøre brug af varen, udover almindelig afprøvning for at teste varens funktion, på samme måde som man afprøver en vare i en fysisk butik. Så vil varen betragtes som brugt og af forringet værdi.

Sørg for at bruge størrelsesguiden på de individuelle produkter så du vælger den rigtige størrelse.

Forkert Størrelse

Hvis du vil du ombytte en vare til en anden størrelse, skal du bruge din 14 dages returret og følge proceduren for returnering og herefter bestiller du bare en ny vare i den ønskede størrelse.

Kan jeg nægte at modtage min vare

Nej det kan du ikke. Hvis din ordre allerede er sat i gang og du herefter vil fortryde, annullere eller bruge din fortrydelsesret SKAL du afvente at modtage din ordre og herefter bruge returretten.
Vi skal have varen tilbage så vi kan inspicere den. Hvorefter den vil blive solgt som en B-stock varer på siden

Manglende levering

Har du bestilt en vare og fået mail om den skulle være leveret, men du ikke har modtaget denne, så kontakt os på dajlig@dajlig.dk så kontakter vi trykkeriet og hører ad hvad der er sket med ordren.
I nogle tilfælde er din mail måske røget i spam eller PostNord har fejlet at levere din mail. Prøv at tracke på PostNord tracking med dit tracling nummer, måske den dukker op der.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Dajlig.dk at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Reklamationsretten kan dog ophøre, før reklamationsfristen er udløbet, hvis varen ikke er beregnet til at holde i to år, eller den ved naturligt brug er slidt op inden fristens udløb.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Dajlig.dk i rimelig tid efter varens modtagelse. Reklamation skal ske hurtigs muligt når man opdager fejlen.
Er der behov for at sende den defekte vare til os refunderer vi rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Dajlig.dk dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes Dajlig via retur@dajlig.dk

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Betaling

Dajlig modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, Applepay og Googlepay.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Reservation af beløb
Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.

Autorisering på debitkort
Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.

Autorisering på kreditkort
Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)

Dajlig.dk benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Dajlig.dk’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

På kontoudtog vil betalingen fremstå som Dajlig.dk

Levering

Leveringstiden varierer lidt på de forskellige varer, da vi samarbejder med flere trykkerier rundt om i verden. Men vi prøver så vidt muligt at vælge trykkerier der er tættest på så leveringstiden kan blive så kort som muligt. Generelt er tiden 2-5 dage til produktion og 5-10 dage til levering.
Du vil modtage tracking-mail fra trykkeriet når ordren er afsendt.
Dajlig.dk leverer til Danmark, Norge, Sverige og Tyskland.
Dajlig.dk har ikke kontrol over hvilke fragt/leveringsfirmaer der leverer pakkerne da det er trykkerierne der afsender pakkerne med de forsendelses firmaer de har aftaler med. Og det kan variere alt efter hvilket land pakken bliver afsendt fra.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Dajlig.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Dajlig.dk og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Dajlig I/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i Dajlig er: Michael Bragt
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Dajlig.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til dajlig@dajlig.dk.

Cookies
På https://dajlig.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Sådan sletter du cookies

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://dajlig.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Dajig I/S’s hjemmeside.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse dajlig@dajlig.dk

Forretnings information

Dajlig.dk er et I/S selskab ejet af Lena Christensen og Michael Bragt. Vi er primært en online webshop og har derfor ikke en fysisk butik.
Vi har derfor som sådan heller ingen åbningstider og telefon tider, hvorved al hendvendelse forventes via mail dajlig@dajlig.dk

Har man behov for at sende os fysisk post sendes det til
Lena Christensen
c/o Dajlig I/S
Bryggergade 2, 1.th
7600 Struer

Virksomhedsinfo:
Dajlig I/S
7600 Struer
dajlig@dajlig.dk
Cvr: 44615916